“Mijn stijl is vrouwelijk, stoer en met een edge”
Vier jaar geleden startte Saskia haar stylisch blog The Curvy Chapter (voorheen Fab and Luxury Curves). Een succesvolle uit de hand gelopen ‘hobby’, zoals ze zelf zegt. Met inmiddels 14.500 volgers op Instagram en bijna 4000 op Facebook. “Mijn blog ben ik gestart, door mijn grote liefde voor fashion én ik zag mezelf niet terug in de tijdschriften en reclamecampagnes. Na 20 jaar struggles met mijn lijf, laat ik mezelf nu zien hoe ik ben. Ik hoop dat volgers blij worden van mijn outfits.”
Wereldwijd shoppen
“Als stewardess van een internationale luchtvaartmaatschappij vliegt Saskia al twintig jaar de wereld over. Shoppen van Brazilië tot New York. “In Amerika zijn plus size maten onderdeel in de totale maatrange van 36-52. Bij Macy’s bijvoorbeeld, maar ook merken als Ralph Lauren en Michael Kors. Forever 21 slaat in Nederland niet aan, maar in de VS loop ik er bijna kwijlend weer uit. Daar is ook een ander aanbod. De gemiddelde Amerikaanse vrouw durft toch meer te dragen. In Nederland verandert het ook. Er is meer acceptatie, aandacht en de jongere generatie vrouwen laat zich wat duidelijker zien.”
Geen filters
Toen ze met haar blog The Curvy Chapter startte was ze 20 kilo lichter, maar voelde zich niet blij. “De druk om slank te blijven, was enorm. Ik sportte vijf keer per week en woonde in sportkleding. Ik was alleen maar bezig met wat ik wel en niet mocht eten. Ik zag in de spiegel een doffe blik en vroeg mezelf af wie tegen me zegt, dat slank mooi is? Ik hongerde me uit voor het fashionbeeld en anderen. Ik heb het losgelaten, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit meer onzeker ben. Dit hoort denk ik ook bij het vrouw zijn. Ik geloof in de puurheid en kracht van de vrouw. Dus geen filters of fotoshop bij mijn foto’s die gemaakt worden door een van mijn kinderen of collega’s. Wat ik wil laten zien is: dit is wat ik draag en als je het leuk vindt, hoop ik dat ik je daarmee inspireer. Ik ben niet echt bezig met de groei van mijn blog, de interactie met mijn volgers vind ik wel leuk. Als ik vlieg, neem ik vaak sets mee die ik ook draag dus niet alleen voor de foto.”
Vrouwelijk & stoer
“Ik ben niet merkgebonden. Ik shop bij Zeeman, maar ga ook naar Chanel. De maatstaf is: voel ik me er goed in en staat het leuk. Ik ben brand ambassador voor MS en Zizzi. Samenwerkingen ga ik aan met merken waar ik ook achter sta. Mijn stijl is vrouwelijk, stoer en met een edge. Ik speel graag met kleuren en opvallende accessoires. Ik word geïnspireerd door tijdschriften en social media. De collectie van Gaby Fresh vind ik heel mooi en Nadia Alboulhosn vind ik een gave blogger. Ze is authentiek en straalt dat ongeremde uit.Pasgeleden ben ik met een vriendin naar Coachella festival geweest. Een festival midden in de woestijn een paar uur rijden vanaf Los Angeles. Met een optreden van onder meer Byoncé. Vooraf maakte ik me druk over wat ik aan moest, want: er waren vast alleen superslanke meiden. Nou, totaal niet…ik voelde me meteen thuis in mijn zilveren paillettenjurk en we hebben heerlijke dagen gehad.”