“Als je ervaart hoe prettig Plaisir draagt, dan kun je ook je klant goed adviseren.” Vanaf 2005 is Aafke de Boer van het gelijknamige agentuur importeur van het lingeriemerk Plaisir. “Naast gespecialiseerde lingeriewinkels en online retailers, krijg ik steeds vaker de vraag van grote maten boetieks. Ik adviseer hen en begeleid het verkoopteam. Van tevoren vraag ik de maten op en ik pas met hen verschillende maten door. Ik leg uit hoe je leert voelen en goed opmeet, zodat je het juiste maatadvies aan de klant geeft.”
Interessant voor retailer
“Vervolgens stuur ik een proefpakket op. De winkelier start daarna met een testorder met de bestverkochte artikelen. Op de online B2B-webshop voor groothandel lingerie in grote maten, zijn artikelen vervolgens makkelijk bij te bestellen. Er is een grote never out of stock collectie. Deze is altijd op voorraad en deze collectie wordt nooit afgeprijsd. De collectie van Plaisir heeft voor de retailer een interessante marge tot 3.0. De minimale bestelwaarde van iedere order is € 150. Twee keer per jaar is er een nieuwe collectie vanaf maat 80 t/m 110 en cupmaat B t/m I. Naast lingerie heeft Plaisir ook nachtkleding, badkleding waaronder swimdresses, tankini’s, badpakken en shapewear van maat 40 tot en met maat 56. Fijn om te weten dat de productie in Europa is en er een eerlijke prijs wordt betaald aan de producent. Daarnaast voer ik ook het Engelse pantymerk Pamela Mann verkrijgbaar tot en met maat 56. Panty’s in effen kleuren, maar ook veel prints en dessins.
Supergaaf
Plaisir groeit enorm snel, niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland en België. Voor deze twee buurlanden ben ik op zoek naar handelsagenten. Naast het fijne draagcomfort, gaat dit merk ook met de trends mee. Ruim drie jaar geleden kreeg ik vanuit de markt de vraag naar meer verleidelijke lingerie. Door de korte lijnen met Plaisir ontwerper Bodil- de derde generatie in het Deense familiebedrijf-ben ik nauw betrokken bij het proces. Het is supergaaf om mijn inbreng terug te zien in de collecties. De serie Boudoir is daar een voorbeeld van. Een barokke lijn met veel kant, uitgewerkte details zoals een sluiting of sieraad aan de voorkant. Daarnaast blijven we romantisch kant gebruiken in verschillende roze en roodtinten. De rode Beate serie hebben we inmiddels opgenomen in de never out of stock collectie. Mooie lingerie geeft een instant boost voor je zelfvertrouwen.”