Dit keer staat agent Michiel Hagenaar met twee labels op WFC Big Brands. Het Deense label Pont Neuf, bekend om de luxe viscose elasthan tricots met ingeweven 3-D patronen. Sinds kort vertegenwoordigt hij het Australische merk Orientique. “De collectie bestaat uit 300 stuks en biedt de mogelijkheid om van een bepaalde stof te kiezen uit diverse modellen jurkjes, tunieks of blouses. Veelal 100% katoen maar ook linnen en viscose. Verkrijgbaar in unikleuren en prints. Mijn fashionlabels zijn betaalbaar en dit zorgt voor een snellere doorloop in de winkels.”
Agent plus size & reguliere labels
Michiel is daarnaast agent van reguliere matenlabels als CC Capri Collection uit Zweden en de hippe Spaanse labels Azay en Smash (t/m maat 48). “Binnenkort vertrek ik met mijn dochter naar Barcelona om de nieuwe collecties van Smash te zien en zij maakt vlogs.” Ruim 17 jaar is hij agent voor plussize labels en sinds vier jaar ook voor reguliere maten. Michiel: “Mijn collecties (maat 36-56) in laag-midden prijssegment, hebben goede marges voor de retailer. Ze zijn verkrijgbaar bij ongeveer 150 Nederlandse winkels. Steeds meer winkels bieden een ruimere maatrange aan en stoppen niet meer 42-44. Dit is de grootst groeiende klantengroep. Als retailer kun je je nu juist daarmee onderscheiden.”
Fijn contactmoment
Centraal gelegen tussen Nijmegen en Arnhem heeft Michiel in Andelst zijn showroom. Ook bezoekt hij zijn klanten met een selectie van de collecties. “Ik heb een grote groep trouwe klanten uit binnen- en buitenland en de beurs is een fijn contactmoment. Ik deel mijn stand met Franka die Chalou vertegenwoordigt. Pont Neuf, Choise, Chalou en sinds kort Adia worden geproduceerd bij firma Pardon.”
Langere zomers
“Door de tendens van langere zomers en kortere winters, kan er meer omzet worden gemaakt in de zomer. Voor de retailers is het verder belangrijk om meer korte termijn voorraad te hebben, zodat ze snel kunnen schakelen, wisselende collecties in de winkels aanbieden en meer winst maken. Als winkelier is het niet nodig om grote voorraden te hebben, omdat je snel kunt bijbestellen in de B2B shop en in kunt spelen op bijvoorbeeld weersomstandigheden. Daarnaast worden aan veel collecties tassen, schoenen en hoedjes toegevoegd in de kleuren van de thema’s. Het zijn de accessoires die je outfit juist die extra touch geven.”