“Adia is een mix van stoer en vrouwelijk”
Marcel van Marcel Elzenaar Agenturen vertegenwoordigt sinds een paar jaar het Deense merk Adia (maat 42-54) in Nederland. Hij is net terug van de internationale Adia salesmeeting in het Padborg. Ieder seizoen wordt met alle Europese inkopers op het hoofdkantoor gebrainstormd. “Het ontwerpteam luistert ook goed naar ons, omdat we weten wat onze klanten graag willen én verkopen. Vier collecties per jaar worden er uitgeleverd.”
Eyecatchers
Het fashionlabel is verkrijgbaar in Scandinavië, Duitsland, Engeland en Nederland. Marcel: “Adia startte drie jaar geleden met een zwarte collectie. De huidige voorjaarscollectie is bijna alleen kleur. Met dit keer eyecatchers als een effen groene jumpsuit uit een stuk en een met bloemen, die los van elkaar gedragen kan worden. Voorjaar-zomer 2019 zie je veel rood, wit en blauw. Maar ook roze-tinten en geel zijn belangrijke kleuren. Verder tropisch, bloemen en dot prints. Hier en daar afgewerkt met gestreepte arm- en nekboordjes.”
Stijlvol & casual
Marcel is al ruim twintig jaar werkzaam in de plussize fashion en zette onder meer Ciccia Bella en Zizzi op de kaart. “Adia is een mix van stoer en vrouwelijk. Belangrijk is de vrouwelijke belijning, maar ook het draagcomfort. Met natuurlijke materialen, zoals viscose en zachte katoen. Een hardloper zijn onze jeans. Die hebben we in vier modellen en de meeste in twee wassingen. Zowel skinny als wat wijder uitlopend vanaf de knie. Met knoopsgatelastiek, dat draagt prettig en de broek past altijd goed. Iedere broek heeft wel een leuk detail, zoals een bies, knoopje of ritsje.”
Zichtbaarheid
“In de plus size markt worden trends wel opgepakt, maar vaak kijken ze eerst de kat uit de boom. Door social media zie je bloggers en modellen outfits showen. Het is een manier om je merk te promoten. Zelf ben ik actief op Facebook en Instagram en volg veel mensen. Online gebeurt er veel, maar ik zie ook de groei van het aantal winkels in Nederland en België. Twee keer per jaar sta ik op WFC Big Brands beurs. De vorige editie was prima georganiseerd en met meer aanloop. Het aantal buitenlandse bezoekers mag nog meer groeien, we zijn de grootste plus size beurs van Europa. Veel klanten bezoeken me. Ik zorg voor een gezellige stand met huisgemaakte macarons en Adia-wijn. Mijn klanten moeten zich welkom voelen.”
Bij Nathalie de Lange van Tutola in Vollenhoven
Waar te koop?
Stuur Marcel Elzenaar een berichtje via Facebook voor de dichtstbijzijnde winkel.