Zeg Yes tegen jezelf en wees blij met wie je bent. Schoonheid in alle maten, is het credo van Tom Tailor. Naast Women Casual en Denim Female, presenteert het Duitse label haar eerste plus size collectie MY TRUE ME tijdens deze beurseditie. De capsulecollectie met het DNA van Tom Tailor ligt vanaf augustus in geselecteerde winkels. Visual merchandiser & marketing manager Lisette Stoffelsen: “Onze voorjaar- zomercollectie 2020 is verkrijgbaar van maat 44 tot en met 54. Jaarlijks acht collecties en een uitgebreid NOS aanbod.”
Trendy en betaalbare fashion
Lisette is verantwoordelijk voor alle Tom Tailor winkels en shop-in-shops in Nederland en België. Ze werkt afwisselend in de showrooms in Antwerpen en Almere. “Het hoofdkantoor in Hamburg kreeg regelmatig de vraag van klanten en retailpartners naar een lijn met grote maten. Tom Tailor besloot de markt te analyseren. Meer dan de helft van alle vrouwen in Duitsland draagt maat 40 of groter en, zo blijkt uit dat onderzoek, de curvy vrouw is meer fashionable dan de gemiddelde Tom Tailor klant. We hebben een trendy en betaalbare collectie met een perfecte pasvorm.”
Kickstart MY TRUE ME
Sales manager Nederland Micha Deelen is verantwoordelijk voor Women Casual, Denim Female en de MY TRUE ME lijn. Daarnaast ook de herenlijnen van Tom Tailor. “WFC Big Brands is de kickstart en voor de retailer een eerste kennismaking. De jeans bijvoorbeeld hebben een speciale stretchconstructie in het voorpand, zodat het heel comfortabel zit maar niet afzakt. Maar we hebben ook trendy items met hippe prints in de collectie. Wehkamp en een aantal multi-brand retailers hebben de capsulecollectie MY TRUE ME al ingekocht. De groei in plussize is enorm. Vorig jaar werd er alleen in Duitsland 4,2 miljard omgezet en is een jaarlijkse groei van 2 procent voorspeld. Ter vergelijking in West- en Oosteuropa (inclusief Rusland) is de omzet meer dan 20 miljard. De verwachting is dat deze markt voor Tom Tailor op termijn een derde van de omzet zal zijn.”
Van links naar rechts:
Ayona Kapooria- Area Manager Women lines, Lisette van Woudenberg- Marketing Manager, Micha Deelen- Sales Manager NL, Antoinette Lund- Area Manager Women lines
(Kader)
Tom Tailor verkrijgbaar in:
*35 landen *457 winkels *187 franchise filialen *2524 shop-in-shops *6892 multi-brand stores