Waan je op Ibiza, Saint Tropez of Miami. Met de fantastische collectie van Dresskini in stijl op het strand of flanerend langs de boulevard. Ontwerper Ann Smets laat op WFC Big Brands haar vierde luxe badmodecollectie (maat 42 t/m 60) zien. “Voor mij een superbelangrijke en vooral ook leuke beurs. Mijn klanten komen langs en nieuwe klanten maken kennis met mijn collectie. Een verrassende en flashy collectie. Met combi’s van paars, rood en zwart. Of fuchsia en geel.”
Foto: midden Ann Smets
De fotoshoot van de nieuwe badmodecollectie 2020 is net klaar. Dresskini’s, strandjurken, maxi-dresses, kaftans en bijpassende badlakens. Ann: “In unikleur of print en gemaakt van de beste stoffen zoals hoogwaardige lycra, Bemberg viscose en zeer fijngeweven katoen. Superlichte stoffen die niet kreuken. Inspiratie krijg ik vooral op straat en op vakantie. Ik draag ieder onderdeel van de collectie eerst zelf, voordat ik het in productie neem.”
Strapless dresskini
“De dresskini bestaat uit twee delen. Een lycra A-lijn top met ingewerkte softcups met corsetstof en een verstevigd borstgedeelte. Gecombineerd met een comfortabele hoge slip. De strapless varianten met afneembare bandjes verkopen gigantisch goed. Bij alle dresskini’s kunnen ook borstprotheses worden ingebracht. Mijn kaftans zijn vaak afgewerkt met pailletten of kant. Je draagt ze over je badkleding of in combi met bijvoorbeeld een skinny broek. Ze hebben een bindkoordje die je desgewenst kunt aantrekken om taille te creëren. De badlakens passen bij een deel van de kaftans en strandjurken. Dit jaar zijn de maxi-dresses nieuw in de collectie.”
Sales uitbesteed
Dresskini is verkrijgbaar in bijna 100 plus size winkels en lingerie speciaalzaken. In de Benelux, Duitsland, Denemarken, Spanje, Portugal en Ierland. De sales heb ik volledig uitbesteed. Ik heb een topteam met Anouk Geenen en Lieve Daems voor België en Luxemburg met de showroom in Beringen. Joyce van Hal voor de Nederlandse klanten met een showroom in het Fashion Dome in Almere en sinds vorig jaar onze Duitse agent Philip Goodhew. Gevestigd met de showroom in Hamburg. Zo kan ik me volledig focussen op de collectie, uitzoeken van de stoffen, aansturen van de ateliers, maar ook de fotoshoots, marketing en social media.”
Kers op de taart
“Mijn focus ligt bewust bij de stenen winkel en daarom is Dresskini bijna niet online verkrijgbaar. De retailer kan mijn collectie orderen vanaf begin juli tot eind september. Vorig jaar liep de collectie als een tierelier. Veel winkels waren al snel door hun voorraad heen. Ik krijg regelmatig mails met foto van blije klanten. ‘Eindelijk kan ik weer eens gaan zwemmen’, is vaak de strekking. Dat is de kers op de taart voor mij. Feedback van klanten en mijn winkels, is enorm belangrijk. De collectie kan ik daardoor blijven finetunen. Zij zijn mijn ambassadeurs.”
www.dresskini.be