Zusjes Nathalie en Sharon Richheimer trokken 20 jaar geleden de stoute schoenen aan en openden Naron in de Bredase binnenstad. Het adres voor een grote maat billen, borsten of allebei. Dit weekend is het feest: de lingeriewinkel (met ook badkleding) bestaat 20 jaar. Daarom op zaterdag 29 en zondag 30 oktober op al je aankopen 20% korting. Waar vind je mooie en fijne lingerie als je een grote maat hebt? Gedegen advies is vaak ver te zoeken. Een goed zittende bh laat je twee maten slanker lijken, benadrukt Nathalie.
Weg nek- en schouderklachten
“Voor veel vrouwen is het een crime om een goede bh te shoppen. Ruim 85% draagt de verkeerde maat. Onze filosofie is dat een bh goed aan hoort te sluiten rondom je lichaam, omdat daar de support begint. Zeker met grote maten. Door die vaak kleinere omvang, dan je bent gewend, zie je erveel slanker uit en lijken grote borsten minder zwaar. De bh zit de hele dag op zijn plaats. Geen gesjor meer aan afglijdende schouderbandjes of rugpanden die opkruipen. Zelfs weg met de nek- en schouderklachten! En het doet meteen wat met je zelfvertrouwen. We hebben ook een fijn aanbod van corrigerend ondergoed/shapewear. De perfecte bh zorgt voor een slank en vrouwelijk silhouet en shapewear doet de rest. Je kunt bij ons terecht vanaf omvang 60 vanaf cup DD/E tot K (UK) en tot maximaal kledingmaat 54/56. In Nederland draagt 40 % van de vrouwen een DD plusmaat. Verder hebben we een uitgebreide collectie badmode.”
Iedere vrouw passende bh
“Toen we zijn gestart met Naron merkten we al snel, dat er naast plussize ook vraag was naar grote cupmaten voor slanke vrouwen. We bieden een mix aan in de winkel en hebben voor iedere vrouw een passende bh. De laatste jaren zien we wel meer een ommezwaai naar vollere vrouwen en ook steeds jonger. Daar is onze collectie op aangepast. We voeren plussize merken zoals Elomi en Sculptresse. Verder merken als Ulla, Freya, Fantasie, Panache, Cleo, Wonderbra, Felina en Anita. We hebben een negenkoppig winkelteam en onze winkel is 165 m2. De collectie bij Naron is enorm uitgebreid en de klanten komen uit Nederland en België. Of ik een inloopkast met lingerie heb?” Lachend: “Nee, ik ben een prinses op de erwt. Ik draag altijd Ulla, mooi en functioneel. Ik wil perse superstrak en dat biedt het meeste ondersteuning. Gaat de bh iets lubberen, dan koop ik een nieuwe. Mijn zus Sharon is de ogen van het bedrijf en ik de mond. Ik ben slechtziend en Sharon kijkt voor twee. Zij doet onder meer de voorraadbeheer, automatisering en administratie. Ik het creatieve deel en ik stuur het personeel aan.”
Trendy aanbod
“We focussen vooral op de trendy vrouw met veel Engelse merken. Maar ook klassieke en basic items. Een bh begint vanaf € 45 oplopend tot € 100. De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft twee bh’s, dat is te weinig. Hoelang een bh meegaat, dat wisselt. Gemiddeld tussen de zes en acht maanden als je de bh twee tot drie keer per week draagt. Dit hangt onder meer ook af of je een bh op de hand wast of in de wasmachine. Maar een bh slijt ook sneller als je wat voller bent. De pasvorm wordt minder en ook de ondersteuning.”
Geen nek- en schouderklachten
Leukste complimenten van klanten? “Dat we zo’n mooie collectie hebben met zoveel keuze en ze voelen zich bij ons op hun gemak. Een belangrijke: dat ze geen nek- en schouderklachten meer hebben. Een goed passende bh zorgt dat het gewicht van de borsten door de stevigheid van de bh wordt gedragen en je nek niet belast wordt. Veel lingeriewinkels nemen als uitgangspunt, dat ze vinden dat als je de bh te strak draagt je kwabbels onder je armen krijgt. Maar juist als het te los zit, dan komt het gewicht van de borsten aan de voorkant. Gevolg, je hebt niet voldoende steun en de huid op je rug wordt omhoog geduwd. Je bh sluit goed aan en daardoor verplaatst je huid. Dus als er losse huid onder je armen te zien is, dan hoort dat zo. Draag je er kleding overheen, dan zie je er niets van.”
De beide zussen waren op dinsdag 25 oktober te zien bij het progamma van RTLZ De Groei Challenge. Een programma voor ondernemers met groeiambities. Ze zijn gekozen uit 500 aanmeldingen. Het filmpje is nog te zien op RTL XL uitzending gemist.