Lorraine Kuiper van LSK Fashion Agency staat voor de tweede keer op de WFC Big Brands beurs met het merk Gabrielle (maat 44-52): de succesvolle plussize collectie van het Franse label Molly Bracken. Lorraine: “Gabrielle is vrouwelijk, comfortabel en stijlvol met het DNA van Molly Bracken en tevens exclusief, hip en goed geprijsd. Op de eerste editie van de WFC Big Brands beurs kregen wij super enthousiaste reacties van retailers. Het label heeft een luxe uitstraling en oogt duurder waardoor de klant verbaasd is over de prijs-kwaliteit verhouding.”
Lorraine met eigenaar van Molly Bracken Julian Sidonio
Betaalbare eyecatchers
“Molly Bracken bestaat sinds 2008 en is in korte tijd snel gegroeid. Te koop in alle Europese landen, de Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland en binnen een paar jaar is het wereldwijd te verkrijgen. In moederland Frankrijk en Duitsland is het een van de bestverkochte merken en in andere landen krijgen ze een steeds groter marktaandeel. Het team achter het label bestaat uit vader Julian Sido-nio, moeder Catherina en hun twee dochters. Elk familielid heeft zijn eigen taak waarbij Catherina de collecties ontwerpt. De familie staat op alle belangrijke modebeurzen: van Las Vegas tot Parijs. Ik sta nu met de derde collectie van Gabrielle, de collectie is vernieuwend met een knipoog naar Molly Bracken, maar dan in een plussize jasje. Een prachtige collectie met betaalbar eyecatchers.”
Trendsettend
Lorraine die een reguliere maat draagt is fan van Molly Bracken. Het label waarmee ze ook twee keer per jaar op de Modefabriek staat. “Mijn zusje en vriendinnen dragen met veel plezier Gabrielle. De vrouw met een maatje meer mag ook gezien worden en kleedt zich graag volgens de trends. Dat doet wat met haar zelfvertrouwen. Het merk valt goed op maat, soms zelfs iets groter. Voor de retailers is er een B2B site om na te bestellen en er is een consumentenwebsite. Om de collecties te zien kan er een afspraak worden gemaakt in mijn showroom in de Fashioncube in Almere.”
Fashion in het bloed
“De zomercollectie heeft duidelijk Japanse invloeden, met soepel val- lende stoffen en bloemenprints met daarbij kleuren als safraangeel en verschillende roodtinten.” Een paar dagen na het interview vliegt Lorraine naar Frankrijk voor de najaar- wintercollectie 2019-2020. Twee keer per jaar krijgen de agenten wereldwijd, maar ook bloggers en vloggers op spectaculaire wijze de nieuwe collectie getoond. “Met LSK Fashion Agency vertegenwoordig ik naast Molly Bracken en Gabrielle, ook Revelz. Een label met basic sjaals. Ik ben met 27 jaar de jongste agent op de beurs en in het fashion centre in Almere. Ik heb de opleiding TMO Modemanagement in Doorn afgerond en ben opgegroeid met een oma en moeder in de mode. Mijn moeder heeft al bijna 40 jaar een lingeriewinkel voor grotere cupmaten. De erva- ring welke ik heb opgebouwd op de winkelvloer van middensegment tot high end fashion is een voordeel voor mijn klanten, ik ken beide kan- ten van de tafel. De labels die ik vertegenwoordig zijn de afgelopen jaren gegroeid, dit zullen wij de komende jaren verder uitbouwen. Voor wat betreft Gabrielle krijgen wij zeer positieve reacties van onze retailers dat er een modieus plus size label op de markt is waar consumenten veel naar vragen. Daarom zien wij de toekomst voor dit merk ook zonnig in!”