Het Nederlandse modehuis Magna Fashion lanceert tijdens de WFC Big Brands beurs twee nieuwe labels: Maelle en Zeffa. Mede-eigenaar Ateeq Chowdhrie: ”We komen hiermee tegemoet aan de vraag vanuit de markt om een bredere collectie aan te bieden voor verschillende doelgroepen. Maelle is een frisse, jonge en trendy toevoeging op Magna. Zeffa daarentegen heeft een klassieke, chiquere uitstraling met meer details. Beide labels zijn verkrijgbaar tot en met maat 52/54.”
Sales & branding
Ateeq is voornamelijk verantwoordelijk voor de (online) Sales- & Marketingactiviteiten. Daarnaast houdt hij zich binnen het familiebedrijf ook bezig met Research & Development. Met zijn collega Agatha Faudot van Branding & Communicatie wordt de brandstrategie uiteengezet.
Nederlands voorraadlabel
Ateeq: “Magna is verkrijgbaar vanaf maat 40/42 tot en met maat 56/58. In bepaalde basismodellen gaan we zelfs tot maat 64/66. We zijn een op voorraadlabel en produceren vanuit Amsterdam. Hierdoor hebben wij de mogelijkheid om snel in te spelen op de wisselende trends met wekelijks nieuw aanbod. Daarnaast werken wij met jaarlijks zes tot acht capsulecollecties, die een levertijd van maximaal twee weken hebben. De focus van onze collectie ligt bij tunieken en jurken. Ruim 20 jaar geleden zijn wij gestart in een nichemarkt. Nu hebben veel grote ketens ook een plus size lijn. Dat zie ik niet als een bedreiging. Wel is het meer dan ooit belangrijk, hoe we ons als merk presenteren. We onderscheiden ons door een heel aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding, grote know-how en korte levertijden.”
Herfstcollectie
“WFC Big Brands is belangrijk voor ons. Het is een vaste ontmoetingsplek geworden waar wij Nederlandse en Europese klanten verwelkomen om de nieuwe collectie te zien. Op de beurs staan we met de herfstcollectie van dit jaar, terwijl de meeste andere stands gevuld zijn met de voorjaar-zomercollecties van 2020. Onze kracht is de locale ‘interne’ productie, wisselende collecties en snelle levertijd. Dit heeft als voordeel dat de winkelier voor onze merken niet hoeft voor te orderen. Zij loggen in op de B2B-site om te bestellen, kunnen langskomen bij de cash & carry in Amsterdam of op afspraak in de sampling room. Ons team volgt de belangrijkste shows en trends en vertaalt de key-elements naar de collecties. Daarnaast waarderen wij ook de feedback van onze klanten. Een belangrijke mix om een mooie collectie neer te zetten.”
Love your curves
Ateeq’s vader Chowdhrie senior start het familiebedrijf in 1978 met een breed aanbod fashion: van dames, heren en kinderkleding. In 1996 presenteert hij de eerste plus size Magna collectie. Ateeq: “Karakteristiek voor Magna zijn kleurige krachtige prints en een sterk basisassortiment aangevuld met fashion items in de seizoenskleuren. We werken met een uitgebreid stoffenpallet. Een goede pasvorm en draagcomfort is enorm belangrijk. Magna staat voor ‘love your curves’. We willen dat elke vrouw trots is op haar curves bij het dragen van onze kleding.”