Een uitgekiende mix van merken, klantendagen in samenwerking met labels, adverteren in regionale media en twee keer per jaar het online tijdschrift Maximaal Magazine. Daarnaast een actief social mediabeleid, met modeshow livestreams op Facebook en outfit posts op Facebook en Instagram. Eigenaresse Milly: “Maxim’s staat in de top 3 van Nederlandse plus size winkels. De investering in een goede communicatie naar mijn klant werpt meer dan zijn vruchten af. Natuurlijk hoort daarbij een goed aanbod mooie labels vanaf maat 42 tot 56-58 en mijn fijne team. Het sleutelwoord is oprechte aandacht voor de klant.”
De winkel heeft de laatste jaren een behoorlijke groei doorgemaakt. Milly: “Een verdubbeling van de winkeloppervlakte zou wenselijk zijn om de klant beter te kunnen helpen en de collectie nog beter tot zijn recht te laten komen. Ik bekijk of deze stap op korte termijn haalbaar is. Maxim’s heeft een groot en breed assortiment, van stijlvol, sportief en hip tot klassiek. Ik heb een grote trouwe klantenkring variërend in de leeftijd van 18 tot 98 uit Nederland, België maar ook Italië en Canada.”
Vernieuwend
“Ik bezoek beurzen zoals WFC Big Brands en winkels van collega’s in binnen- en buitenland. Van New York tot Londen. Ook ben ik altijd op zoek naar nieuwe merken die iets toevoegen en vernieuwend zijn. Een continu proces waarvoor altijd ruimte in het budget is. Het Belgische merk Xandres Gold is een mooi voorbeeld, zij hebben net als La Lemon-het grote maten zusjes van Smashed Lemon- een paar jaar geleden hun label hebben geüpgrade met een plus size lijn. Als je bij ons komt shoppen, wil je toch een afspiegeling zien van wat er aan ‘kleinere maten’ in de winkels hangt? Steeds meer labels vertalen dit de laatste jaren goed in hun collecties. Trends worden soms nog wat te laat opgepikt. Mooi is dat mijn slankere vriendinnen vaak vragen: ‘Milly, heb je dit ook in mijn maat?’
Mijn passie
Bij Maxim’s in Best parkeer je gratis voor de deur en het is op loopafstand van het station. De winkel ligt centraal tussen Tilburg, Den Bosch en Eindhoven. Milly: “Veertien jaar geleden, heb ik binnen een week mijn baan opgezegd en Maxim’s in Eindhoven overgenomen. De eigenaresse stopte en dit was wat ik echt wilde. Mijn passie is om de wereld te laten zien dat je mooi kan en mag zijn als vollere vrouw. Ik wil daarin anderen inspireren. Ik ben plus size en liep al vaker modeshows. Van Tinie, de collega uit die winkel, leerde ik het vak. Van mijn bedrijfsmatige achtergrond heb ik veel voordeel gehad, met natuurlijk ook klassieke beginnersfouten zoals te veel inkopen. Twee jaar later nam ik een winkel in Best over. Tot ik op een punt kwam: meer winkels openen of terug naar een winkel. Ik ben verder gegaan met de winkel in Best en dit is een goede keuze geweest. Ook met de groei van online winkels, blijf ik geloven in mijn stenen winkel. Het kan prima naast elkaar bestaan. Ga uit van je kracht zeg ik altijd.”