Yvette Smit van Fashion Brand Agent: “De plus size vrouw is booming business en het aanbod wordt steeds hipper en meer fashionable. Sinds 2008 ben ik fashionagent van een combi supergave curvy labels met een showroom in Uitgeest. Met mijn man run ik Fashion Brand Agent (FBA). We hebben inmiddels een cross-selling van drie labels: Kitana by Rinascimento, Fox Factor Jeans en October. Ons agentschap is gespecialiseerd in korte termijnleveringen en speelt daarmee snel in op de vraag van onze klanten.”
Passie voor jeans
“Lange tijd was ik fashionagent voor reguliere size kledingmerken in het hoger segment en rond 2008 ben ik gestart met curvy labels. Sinds 2015 heb ik het agentschap voor het Spaanse October (maat 40 t/m 50). Een boho chique label in het middensegment. Met veel kleur, prints en jurken. Tien collecties per jaar op korte termijn leverbaar en met een hele trouwe groep liefhebbers. Sinds kort vertegenwoordig ik Fox Factor Jeans (maat 42-54). Als voormalig jeansdesigner weet ik wat het dna van een goede spijkerbroek is. Jeans zijn mijn passie en Fox Factor Jeans heeft alles in huis voor de perfecte jeans.”
Kitana by Rinascimento
“Op de WFC Big Brands beurs heb ik dit keer gestaan met Fox Factor Jeans en Kitana by Rinascimento (maat 40- 48/50). Het team van Kitana is er dan ook. Drie jaar geleden lanceerde het Italiaanse pret-à-porter label Rinascimento dit nieuwe merk voor de curvy vrouw. Verschillende outfits van Kitana ziet de beursbezoeker tijdens de zes dagelijkse modeshows. De collectie wordt merendeels ontworpen door een eigen designteam en is deels een vertaalslag van de collecties van Rinascimento. Kitana by Rinascimento is supervrouwelijk en ingetogen chique. Jurken met embroideries, prints, glitter & glamour elementen. In detail met bijvoorbeeld bijzondere mouwen en verschillende lengtes gemaakt van duurzaam katoen, viscose en luxe polyesters. All-day-fashion met een extra touch en ook uitermate geschikt voor feestjes.”
Sparren met klanten
“Kitana brengt twee main- en zes flashcollecties per jaar uit. Als je binnen de verkooptermijn ordert is het een maand later in huis. Daarna kun je eenvoudig via de B2B site continue bijbestellen. Zo kun je snel schakelen in het seizoen en ik merk hoe fijn mijn klanten dat vinden. Consumenten krijgen continue het gevoel, dat ze in de winkel komen waar steeds iets nieuws hangt. De aanloop wordt frequenter en dat is ook goed voor de omzet van de retailer. Ik vind het heerlijk om te sparren met mijn klanten en maak thema’s op kleur en stijl met ze. Een mooie jeans in combinatie met een blouse van Kitana of setjes voor de moeder van de bruid. Met deze drie labels kan ik eindeloos combineren samen met mijn klanten.”
Euretco trendpresentaties
“De bekendheid van mijn labels is een ‘on-going-proces’. Euretco gaat in haar trendpresentaties dit jaar Ki- tana by Rinascimento en Fox Factor Jeans promoten. Zij zijn de grootste retail-serviceorganisatie van Ne- derland. Dit is een groot compli- ment voor beide labels. De WFC Big Brands beurs is twee keer per jaar hét moment om onze nieuwste collecties te laten zien. Een profes- sionele en goed bezochte beurs waarvoor ik graag onze klanten uitnodig.”