Nederland telt tal van gespecialiseerde winkels waar je als vollere vrouw superleuke kleding koopt. Oopz in Lochem is er daar een van. Wat is jouw favoriete shop? Laat het ons weten: redactie@sweetaboutme.nl
It’s all about shape & attitude is het motto van Oopz. Eigenaresse Gerrianne Koning opende bijna acht jaar geleden haar winkel in hartje Lochem. “Ik voer verschillende merken met een brede maatrange van 38-54 voor de stoere, zelfbewuste vrouw. Met Junarose, Zoey, Studio, Blue Frog, October, Zizzi en Zusss zet ik een bepaalde stijl neer. Feminine touch en labels die rekening houden met curves. Alles wat in de winkel hangt, draag ik. Oopz is Gerrianne.”
Geen drempels
“Ik hou van clean en niet te veel poespas. Een stoere spijkerbroek, liefst baggy van Zizzi of Blue Frog gecombineerd met sneakers of boots en een vrouwelijke kanten top van Zoey bijvoorbeeld. Van Blue Frog heb ik bijvoorbeeld zwarte en cognackleurige leren bikerjacks ingekocht, maar ook geweldige jeansjurkjes. Mijn klanten volgen me op FB en Instagram waar ik heel actief op ben. De vrouw die bij me in de winkel komt of bij mijn webshop bestelt, weet wat ze wil en is niet onzeker. Ik heb een diversiteit aan klanten en kledingmaten. Er zijn geen drempels, geen discussies over maten of gewicht. Ze worden getriggerd door mijn collectie en uitstraling. En daar ben ik trots op!”
Inspiratie
“Meer dan 60 procent van de vrouwen draagt 42 en groter. We weten allemaal wat de gemiddelde doelgroep in Nederland is, waarom praten we nog over plus size? Ik zie het niet als een aparte doelgroep, maar wel een niche. De reguliere merken laten veel omzet liggen, doordat ze geen brede maatrange te voeren. Ik ga naar de WFC Big Brands beurs op 4 en 5 februari om me te laten verrassen door mijn merken en sta open voor nieuwe fashion. Ik ben altijd op zoek naar vernieuwing, dat is een ondernemer eigen. Mijn inspiratie? Ik koop regelmatig tijdschriften en op Instagram volg ik vele streetstyle bloggers. Edith Dohmen is een goed voorbeeld: heel fashionable en een eigen, gedurfde stijl. Dat vind ik inspirerend om te zien.”
Beurs voor de retailer
De WFC Big Brands beurs is zondag 4 en maandag 5 februari in het World Fashion Centre in Amsterdam. Op Europa’s grootste gespecialiseerde plus size beurs staan ruim 50 stands met meer dan 90 labels dames- en herenmode. Net als vorig jaar zijn er beide dagen modeshows, waarbij de modellen langs de stands lopen. Bezoekers worden ontvangen met een welkomstdrankje en hapje. Zondag 4 februari is er een netwerkborrel (17-20 uur) voor bezoekers en standhouders met een borrel en hapje.
Gratis toegankelijk voor bezoekers die zich registeren. Parkeren kan tegen gereduceerd tarief.
Openingstijden
Zondag 4 februari van 10.00 – 17.00 uur
Maandag 5 februari 10.00 – 17.00 uur