Het Deense trendy curvy label Zizzi (42-56) van moederbedrijf de Ball Group, hangt sinds 2000 in de winkels. Marketing coördinator Zizzi Tanja Reinholdt Funk: “Zizzi is verkrijgbaar in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Nederland, Duitsland en Finland en op termijn in Frankrijk en België. We hebben 120 concept stores en meer dan 1000 verkooppunten. Naast de online webshop en wholesale bij plus size retailers, werd zes jaar geleden de eerste Zizzi store in Nederland geopend. In maart is de opening van het 12e filiaal in Eindhoven.”
Nieuwe lijn Zay
Tanja: “Online groeit het snel, dat zien we bij Wehkamp en Zalando. Maar ook het aantal wholesalers die ons label verkopen. Voor hen staan we op WFC Big Brands. Jaarlijks hebben we acht Zizzi collecties en maandelijkse express collecties. We focussen op de laatste trends zonder compromis aan de pasvorm. Zizzi heeft goede basics met een never out of stocksysteem. Van jeans, tops, shirts, leggings, cardigans, soft shell jassen, panty’s en shapewear. Eind januari hebben we Zay gelanceerd, een luxere lijn van Zizzi met jaarlijks zes collecties. Iets verfijnder met meer kant, zijde, kleine details en hoogwaardige stoffen. Online verkrijgbaar en in eerste instantie bij de Zizzi winkels in Leiden, Amersfoort en Den Bosch.”
Compliment
Hippe items en comfort is in alle Zizzi-collecties belangrijk. Uniek is ons jeanspakket. In tal van mooie wassingen, altijd met stretch en zo mooi op het figuur van de volle vrouw gemaakt. Prijzen variëren van € 39,95 tot € 89,95. Onze klant wil er mooi uitzien en de mode volgen. Dat kan een klant van 16 jaar zijn, maar ook van 40 of 65. Er is voor ieder wat wils. Fijne van kopen in de stenen winkel, is dat ervaren personeel je adviseert. Je kunt de kleding passen en voelen. Iedere vrouw, los van leeftijd, lengte of maat, wil er goed uitzien. In de winkel gaan we op zoek niet naar wat je past, maar wat past bij jou. Mooiste compliment is toch als je op een verjaardag komt en iemand zegt: “Wat zie jij er leuk uit.”